31.10.13

kadın kadındır

kadın insandır da. tarih öncesi bilimsel çalışmalara dair bulgularda görüldüğü üzre bazı "bilim adamları" kadınların insan olup olmadığını araştırmışlar. yıllarca. deneyler yapmışlar falan. bir sonuca varamadan ölüp gitmişler galiba. ama bugün biliyoruz ki, kadın insandır. en az erkek kadar söz hakkına ve özgürlüğe sahiptir, olmalıdır.
fotoğraf kaynak: gecce.org
şimdi net olarak bilmediğim bir tarihte türkiye büyük millet meclisimize bir milletvekili başı kapalı girdiği için topa tutulmuş. "efenim sen hakaret ediyorsun" falan. siyasi dili sevmiyorum, beceremiyorum da çok şükür. "neyse ki" o tarihten bugüne kadar "meclise başı kapalı kadın girebilir mi?" sorusu gündeme gelmemiş. bugünlerde tekrar gündeme geliyor.

türban özgürlük müdür?

türban,
mini etek,
çıplaklık,
şort,
bıyık,
sakal,
küpe,
kolye,
tesbih,
eşcinsellik,
biseksüellik,
ateistlik,
"dinsizlik",
özgürlüktür. evet. her şey özgürlüktür. kişi başkasına zarar vermiyorsa sonuna kadar özgür olabilmeli. hiç kimse bu gibi kişilerin özgürlüğüne müdahale etmemeli.

bir türbanlı, 3-5 yıl sonra "türbansızlar öldürülsün yaa" demeye başlarsa allah yarattı demem tüm gücümle sarsarım onu. derim ki kendine gel bire ahmak! bir mini etekli "türbanlılar öldürülsün yaa" demeye başlarsa aynı şekilde müdahale ederim.

yetişkin biriyim, inandığım şeyler var, inanmadığım şeyler var. kendi doğrularım, yanlışlarım ve ayıplarım var. bir başkasının ayıbını sırf o istiyor diye kendime ayıp edinmem. aksi takdirde kendime haksızlık etmiş olurum. sokakta türbanlı biri gördüğümde içimden "ıyy" demiyorum. aynı şekilde mini etekli gördüğümde de "ıyy" demiyorum. aynı şekilde bıyıklı biri gördüğümde de "ıyy" demiyorum. aynı şekilde top sakallı biri gördüğümde de "ıyy" demiyorum. ben bir başkası bana zarar vermiyorken özerk diye onun özerk duruşunu hedef alıp "ıyy" demiyorum.

bugün mecliste, basın açıklamalarında "türbanlı kardeşlerimiz de istedikleri gibi yaşayabilmelidirler" diyen siyasetçiler umarım 3-5 yıl sonra "mini etekliler istedikleri gibi yaşamamalı!" demeye başlamazlar. her inanca, her tarza saygı duyarlar. aksi takdirde bu milleti bölenler ta kendileri olacaklardır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder