30.11.13

ateizm ve kafamdaki deli sorular

bir insanın bir yaratıcının varlığına inanmayışı bana o kadar doğal geliyor ki. hiç yadırgamıyorum. yadırgayanları yadırgıyorum.

bir ateist arkadaşım, "abi geçen bir yerde konu açıldı allah'a inanmadığımı söyledim, öyle şaşırdılar ki 'ne dedim lan ben?' diye düşünmeye başladım" dedi. ve ekledi "niye bu kadar şaşırıyorlar? allah'a olan inancın benim ona olan inancıma mı bağlı? ben inanmayınca sen de mi inanmamış sayılıyorsun?"

"beni biliyorsun inançlı - inançsız diye insanları ötekileştirmem. benim gözümde deist, ateist, hristiyan, müslüman falan hep aynı. insanların allah'la arasındaki ilişkisinden bana ne?" dedim. sağ olsun "biliyorum, işte niye senden çok yok?" diye sordu. düşündük düşündük düşündük...

işe yarar bir yanıt bulamadık. sonra dedim ki "abi ben de bazı ateistlerde mantık hatası seziyorum, mesela adam ateist ve bana ateizmi övgüyle anlatıyor, beni ateist yapsa yılbaşı piyangosu kazanmış gibi sevinecek, niye ki?"

biraz da bunu düşündük. inançsız biri inançlı birini niye inançsız yapmaya çalışır ki? dinsizlik bir din mi? aynı şekilde inançlı biri inançsızlığı seçmiş birini niye zorla inançlı yapmaya çalışır ki? zorla sevap olur mu?


bir müslüman olarak bu tarz videolardan iğreniyorum. inançsızı inançlı yapmayı görev bellemiş tuhaf inançlılar kendilerine bir çeki düzen verseler çok hoş olacak.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder