17.5.13

kendini bulmak

+ daha çok kendini bul ve bil sonra yazmaya başla diyorum
- e kendimi biliyorum da doğru mu biliyorum onu bilmiyorum
+ bilmiyoruz, hiçbirimiz kendimizi bilmiyoruz. bilseydik çoktan bir şeyler üretmiş olurduk.
- sözlerinde sitem sezdim üstad ancak hak verdim
mesela ben yalnız gibiyim ama arkadaşlarım var belirli bir düşünce sistemim ve yıkılmaz görüşlerim yok
bir olay karşısında sürekli aynı tepkiyi gösteremiyorum mesela
+ "tepki üretiyorum" diyorsun yani?
- yani, evet ya da bir durum karşısında aynı tepkiyi gösteremiyorum diyorum bu da düşüncelerimi sağlam bir zemine oturtamamış olmamdan kaynaklanıyor yani konuşmak için konuşuyorum bir nevi
+ o zaman kendi kendine konuşmaktan korkman yersiz. olası "deli misin lan?" yargılarına hazır tepkilerin vardır cebinde.
- haklısın üstad zaten çoğu olay karşısında susuyorum cevabı içimden veriyorum
belki hak verilecek düşünceme ama bu bir şeyi değiştirmeyecek
+ değiştirmese de elinden geleni yapmış olursun. kuşun yanan ormanı söndürmeye çalışması gibi.
- o da doğru ama bir de ters tepki lama gibi bir ihtimal var yangını körüklendirmedir bu da
+ söndürücü tepki üretmelisin, güçlendirici değil
- işte üstad üretemiyorsan susuyorsun
+ üretmek için kendinle konuşmaya başlaman lazım. daha az tüketmen lazım. üretmeye bugün başlamak lazım yarın geç olabilir.
- her konuda bugün ü savunmuyorum mesela. hocalar bir ödev veriyor yarın diye diye bir bakmışım yapmamışım ödevi. diğer türlü üretmeler için de kafanda bir şimşek çakması lazım yani bir başlangıç suyu can suyu
+ bu can suyu gökten yağmayacak herhalde. senin bulman lazım. üretmen lazım.
şiir yazmak güzel bir başlangıç. üretmenin en temeli, en ucuzu belki de.
- kendimi bulsam suyu da bulacağım zaten kafam çok karışık
bu hep önümde engel şartlı bir yalnızlık yaşıyorum düşüncelerim bulanık ne yapacağımı bilmiyorum bazan
bazen
+ kulüplere katıl üstad. her ne olursa. edebiyat, kültür, spor, gezi koca üniversitede illaki senlik bir kulüp vardır. katıl ve diğer insanlar ne yapıyorsa sen de onu yap. en azından bir süre.
- eyvallah üstad bir süre daha böyle idare edebilirim
+ kendini yalnız bırakan sensin üstad.
kendini de bulamayınca iyice yalnız kalıyorsun. burak aksak ne diyor? "iyi ki ben varım lan! ben de olmasam geberirim yalnızlıktan"
- biliyorum zaten. kendi kendimi alıkoyuyorum bazı şeylerden bunu neden yaptığımı da bilmiyorum
+ bir yerden başla üstad. artık zamanı.
- ah üstad kendimi diğerleriyle aynı kefeye koyabilsem başlayacağım da olmuyor işte sürekli 1-0 yenik mişim gibi geliyor hep bir başkası karşısında kenidmi küçültüyorum buna engel olamıyorum
+ kendini küçük görüyor olman sorun değil. senin gibi insanların olmadığını sanman sorun.
- belki vardır da onlar da benim gibi hiç dışa vurmuyordur üstad
+ sen başlat. belki ilk adımı senden bekliyorlardır. belki dünyanın %70i aynı durumdadır.
- nasıl mesela üstad. nasıl başlatayım?
+ üreterek, üretmek seni kendine götürecek.
- eyvallah üstad
inşallah bir gün o potansiyeli kendimde bulacağım
+ hepimiz bir gün büyük bir sermaye bulup iş kuracağımızı düşlüyoruz. o olmayacak arkadaşlar. biz kapitalist değiliz, biz akbaba da değiliz. biz işçiyiz, yapıcıyız, üreticiyiz.
- işçiyiz ve işçinin yanındayız.