13.6.13

tek kişilik diyalog

- ne öğrendim biliyor musun albayım?
+ hayır. ne öğrendin?
- insanların ilişkilerindeki samimiyetin ne için gerekli olduğunu , gülüşlerin ne denli sahte olduğunu, menfaat için bazı şeylere göz  yumulabileceğini...
+ yani?
- bunlardan geriye kalan yalnızlıkmış onu da öğrendim. neden bu kadar mutsuzum onu da öğrendim.
bugün ne oldu biliyor musun?
+ ne oldu?
- bir sınava girdim albayım "0" alacağımı bile bile girdim bu sınava. arkadaşların hepsi kendi arasında sözleşmiş belli ki sınav esnasında birbirine yardım edeceklerdi. ben de meğersem onlardan birinin yerine oturmuşum beni oradan kaldırdılar. haklılar albayım kaz gelecek yere tavuğu oturtmazlar.
+ e senin bir beklentin yoktu zaten başka sıraya oturmuşsun ne fark edecek?
- o da var ama insana koyuyor albayım. yine de insan bir yardım bekliyor "bir umut" diyor.
+ deme oğlum sen yalnızsın bunu unutma!!!
- eyvallah albayım. her seferinde yüzüme vurun siz de. aslında sen de yoksun değil mi albayım?
+ nereden çıktı bu oğlum şimdi?
- siz niye benimle vakit geçiriyorsunuz sizin çıkarınız ne benden?
+ saçmalama oğlum?
- yok yok benle açık konuşabilirsiniz ben alışkınım bu durumlara albayım. ben hüznün en derinlerinde yüzüyorum zaten çoğu zaman. mutlu olmak boğulmak benim için albayım, bünyem alışkın değil. gözlerim dahi gülerken yüzüme ayak uyduramaz albayım, hakikaten nasıl gülüyorlar albayım insanlar,  nasıl başarıyorlar?
+ konuyu nerelere getirdin oğlum sen de gülebilirsin en azından rol yapabilirsin.
- albayım zaten her şey oyun. gerçek olan çok az şey var. acı var, hüzün var, yalnızlık var. benim bedenim ve ruhum bu gerçeklere alışmış, bana oyun oyna dendiğinde rolümün hakkını veremiyor oyunun ortasında göz yaşlarıyla kalıyorum albayım. sonra "yuhhhhhhhh!!!" sesleri yükseliyor seyircilerden.  utanıyor, daha da şiddetli ağlıyorum bu sefer. sonra da sahneden koşar adım uzaklaşıyorum -insanlardan uzaklaşıyorum- yalnız kalıyorum. sonra kendimi kapatıyorum sosyal hayata kendi pisliğimde boğuluyorum.
+ hiç mi senle konuşmak isteyen ya da seni teselli etmek isteyen birileri olmuyor?
- yok albayım. ben üzülmüşüm, yalnızlıktan boğulmuşum kime ne. bende onların aradığı en önemli kriter (para) yok bir kere. para olsaydı dost satın alırdım albayım. sevgi satın alırdım. umut satın alırdım.
+ parayla her şey satın alınamaz ama.
- alınır albaym merak etmeyin siz. paranın gücü her şeye yeter. ha albayım en önemli şeyi unuttum. param olsa büyük bir kısmını samimiyete yatırırdım. en gerekli malzeme sonuçta 
...