31.1.14

son sözü gülen söyler

genç bir adam
"devlet beni dinden soğutan"
diye bağırdı.
cellatın acelesi vardı
tez elden astılar.
...

düşünüyor diye katlettiler veli'yi
şiir yazıyor diye astılar asım'ı
ölen öldü
kalan kaldı
kalan korktukça düşünmedi,
düşünmedikçe korku kök saldı

ölen öldü affı yok zalimin
kimi halkçı, kimi kralcı
kimi kesti başını kiminin.
düşünmedikçe zalimleşti mazlum
ölen öldü
oğlan ağladı "yurdum da yurdum!"

ölen öldü
toprak toprak olalı böyle kan görmedi
oğlan babadan ayrı düştü
sonra,
ağladı oğlan da babası da
toprağım, yerim, yurdum,
evvelim, ceddim, sonum,
vatanım, milletim,
anadolum.
...

"allah allah allah!" diye saldırdı zalim
"allah bir!" diyen mazluma.
kırdırdılar oğlu babaya
kıydılar oğla da ecdada da

aldı canı azrail ne yapar?
öldüren katil.
öldürenin de ölenin de yüreği ay yıldız atar
ölen ölür, yaşar bu topraklar

ölen ölür
gülen güler

bu şiir ilk kez 24.08.13 tarihinde safa'nın şiir defteri'nde yayınlandı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder