13.3.14

birkaç güzel adam

yedi güzel adam dizisi hakkında resmi bilgi almak istiyorsanız yediguzeladam.tv adresine gidebilirsiniz. ben bilgi vermek yerine yorum yapacağım.

dizi, doğduğum ve büyüdüğüm şairler şehri kahramanmaraş'ta çekilmeye yaklaşık bir ay önce başlandı. bildiğim kadarıyla henüz tv'de "çok yakında" tanıtımı yayınlanmadı ama duyduğuma göre dizinin mart ayı içerisinde yayına başlaması planlanıyormuş.

youtube'da 4 farklı tanıtım yayınlandı, içlerinden bunu iliştirmeyi tercih ettim diğerlerine videonun kanalından ulaşabilirsiniz.

dizide çokca duyacağımızı, göreceğimizi düşündüğüm kara lise esasında kahramanmaraş lisesi'dir. trajik bir anısı var mı bilmiyorum ama kahramanmaraş'ta herkes kara lise ismini kullanır. yanılmıyorsam 1950 yılından beri eğitim merkezi olarak kullanılan büyük bina yerine, çekimler eski aşık mahzuni şerif ticaret meslek lisesi'nde yapılacak. aslında lisenin tam adı bu muydu bilmiyorum. (bugün ne kadar çok bilmiyorum yazdım amk) mezun olduğum ticaret meslek lisesi'nin hemen arkasındaydı. ticaret meslek lisesi'nin arka bahçesiyle aşık mahzuni şerif ticaret meslek lisesi'nin ön bahçesi komşudur. ticaret meslek lisesi öğrenci bakımından çok bereketli bir okul olduğu için zaman zaman ticaret meslek lisesi öğrencileri amştml lisesinde ders görürdü. ben de dil ve anlatım dersimi amştml lisesinde görürdüm. haftada 2 saat o eski binaya giderdik. yanlış bilmiyorsam kahramanmaraş'ın en eski binalarından biridir ve ilk yapılış planında klisedir. belki onlarca yıl klise olarak hizmet eden bina memlekette klise ziyareti kalmayınca başka şekilde hizmet etmeye başlamış galiba ve birkaç yıl öncesine kadar aktif bir şekilde okul olarak kullanılıyordu. içi ahşaptır. merdivenlerden çıkarken gıcırtı sesleri çıkar. bu binayı çok sevimli bulmuşumdur hep, belki de anlamlandıramadığım bir şekilde okulun tüm güzel kızlarının tenefüslerde o binada cirit atması bu konudaki motivasyonumdur. neyse sonuç olarak ben o okulda şiirler okudum hemşerim! ha şimdi aklıma geldi o binanın okul olarak kullanılmasına son verilmesinin nedeninin çürük raporu olduğunu düşünüyorduk. yani bize böyle bilgi gelmişti. yıkılma riski olan bir binada dizi çekilmesini valilik onaylamaz herhalde. gerçi onaylasa da yapımcılar onbinlerce liralık yatırımı çürük bir binaya güvenmezler herhalde. neyse bunlar tamamen ticari şeyler.

birkaç adamın içinde dünyaca en çok bilineni cahit zarifoğlu'dur herhalde. kahramanmaraş'ta ismi devlet okullarına, caddelere verilmiştir. tabii diğer şairlerimizin de isimleri caddelere, okullara, kültür merkezlerine, kütüphanelere, camiilere veriliyor. şimdi tüm kahramanmaraşlı şairlerin ismini listelemeyeyim ama türkiye'nin şair ihtiyacının büyük bir kısmını kahramanmaraş'ın karşıladığı akıllardan çıkmasın.

yanlış hatırlamıyorsam pek muhterem lise hocam ünal kalaycı kahramanmaraş hakkında şey demişti: "buranın insanı ya şair oluyor ya da güreşçi" şimdi düşündüm de bu sözü ünal hocam dememiş olabilir ama arayıp rahatsız etmeyeyim adamı saat geç oldu. "güreş ne alaka?" diyecek olursanız türkiye'nin güreşçi ihtiyacına da kahramanmaraş'ın katkısı göz ardı edilemez. iyice il milliyetçiliğine sardım galiba.

dizi tutar mı?

tutarsa sevinirim ama kapaktan çok içeriğe odaklıyım şu an. umarım böyle zor bir konunun hakkını senaristler, yönetmenler, yapımcılar verebilir. içimde küçük bir şüphe var. o da şu, bu aralar tv'de istemediğimiz kadar dönem dizisi var ya hani. dönem dizileri tutmuyor olsaydı bu kadar yapımcı bu işe girişmezlerdi. millet olarak dönem dizisi açlığımız varmış demek ki. yıllardır oruçmuşuz hatta. hatta yeşilçam filmlerinin tekrar tekrar izlenmesinin tek açıklaması da bu olabilir.

eğer bu dizi "hadi bir dönem dizisi yapalım, yılmaz erdoğan'ın 'kelebeğin rüyası' filmi de iyi gişe yaptı ha, hem şair hayatını konu alalım hem de dönem dizisi yapalım. kesin tutar" kafasıyla yapılıyorsa tutmaz. evet dobrayım bugün. bu diziyi yapan ve hatta dizide rol alan insanlar ömrü boyunca en az on kez şiir okumuş insanlar olmalı. hatta mümkünse en az bir kez şiir yazmayı denemiş olmalılar. ben de figüran olarak başvurdum. çağırırlarsa koşarak gidebilirim çünkü arabam yok. örgghh kötü espri yaptım.

oyuncular pek tanınmış kişiler değiller, cahit zarifoğlu'nu aşk-ı memnu'nun beşir'i canlandıracak. dizinin güzel kızı da "öyle bir geçer zamanki" dizisindeki 4 kardeşin en büyük olanı.

cahit zarifoğlu, sezai karakoç ve diğer güzel adamlara saygılarımı sunarım, gidenlerin mekanı cennet, kalanların keyfi yerinde olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder