7.4.14

dil öğrenememek

öncelikle herkes biliyor ki "lan var ya, ingiltere'de 3 ay çalışsak ingilizce'yi öğreniriz, böyle kitaptan olmuyor" ama hepimizin ingiltere'ye gidecek parası, cesareti yok. ama ingilizce bilmeden türkiye'de iş bulmak zor artık. eğitim setleri de göründüğü kadar eğitici değil hem de pahalı.

ilkokul 4. sınıftan beri (11 yıldır) ingilizce dersi görüyorum. hâla bir ingilize adres tarif edemem. çünkü meb'in ve hatta yök'ün ingilizce öğretmenlerinin çoğu bir ingilize adres tarif edemez. bilmeyen adamı öğretici yaparsan öğrenici de bilmeden mezun oluyor. kör köre yol gösteremez. bu söz dursun buralarda belki atasözü olur.

çözüm önerim var mı, tabii ki var. belki de kitaplardan, sözlüklerden ingilizce öğrenemememizin nedeni dil algımızın yanlış olmasındandır. dile dil diye bakmasak belki de daha kolay öğreniriz. toplumumuzdaki mevcut dil algısı öğrenimimizi yavaşlatıyor ve hatta durduruyor. mevcut dil algımızı nasıl kırarız bilmiyorum ama deniyorum. bugün kürtçe öğrenmeye başladım. iki hafta boyunca başlangıç seviyesinde kürtçe öğrenmeye çalışacağım. iki hafta sonra başlangıç seviyesinde arapça öğrenmeye çalışacağım. bu iki dili kitaplardan değil bizzat bu dili konuşabilen arkadaşlarımdan yazarak, okuyarak değil konuşarak öğrenmeye çalışacağım. böylece kanser gibi ensemi bırakmayan dil öğrenememe illetinden kurtulacağım. şayet iyi senaryo gerçekleşir de kurtulursam 2015'e i can çatır çatır speak english diyerek gireceğim inşallah.

torpilli atamaların falan da allah komple cezasını versin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder