21.4.15

ibrahim mi, iyi tanırım

öyle herkes bilmez ibrahim'i
ibrahim konuşmaz, anlatmaz,
sağı solu da pek belli olmaz hani
yazları saçlarını kısa kestirir,
kışları saçlarını uzatmaz pek
ben film çekerim.
çekimlere gelmez
film de çekmedi hiç
çektiği bir iki filmi
tefeciye borçlanarak çekmiş gibi.
adlarını bile duymak istemez.
ben müzik yaparım
yapma bırak başkaları yapsın der
sorsan ağır eleştiri yapanın canını almak ister
ağır eleştirinin ağa babasıdır

çektiğim çekemediğim her filmimin en baba destekçisidir
hiç senaryo yazarken görmedim
bir ara şiir yazıyor gibiydi ama
hatırlamıyorum

ibrahim çözülmesi zor biridir
evlenmeyi gerekli bulur ama hiç karıdan kızdan konuşmaz
ben evlenmeyi aklımdan bile geçirmem
kızlarla aramı çirkinliğim bile bozmaz

kimse bilmez, bizim ibo'nun da olmuştur, gönül işleri
peşine düşmemiş kilometrelerce, benim gibi
iyisini de o yapmış,
o yapar tabii
ben mi yapayım

geçtiğimiz aya kadar kahramanmaraş'tan tiksinirdi
şimdi şükrediyor.

sistemden,
özellikle eğitim sisteminden tiksinir,
belki de tek ortak noktamız bu.
seneye bilgisayar öğretmeni olacak
film çekmeden ölüp gidecek

ben liseden hallice bir üniversitede okudum
hocalar konuyu bilmiyordu.
yemekler de iyi değildi
gazeteci oldum
boş zamanlarımda film çekiyorum
etiyle sütüyle sisteme teslim,
aykırı biri olarak ölüp gideceğim

ibrahim benden nefret eder
ben de onu pek sevmem esasında
ama birbirimizden başka kimsemiz yok
dünya dedikleri şu bataklıkta

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder