15.6.13

nasıl yazdım bunu

İnsanın konuşma tarzı acaba kağıda yazarken internet ortamına yazarken de aynı mı ?

aslında kişiden kişiye göre insanın konuşması değişir bana göre ( devrik cümle oldu sanki neyse böyle kalsın (şu anki içimden geçirdiğim cümle) ) parantez içine benzer gibi değil mi bizim düşüncelerimiz veya yazılarımız öyle gibi geliyor bana yanlış biliyorsam aydınlatın arkadaş düşüncelerimi düşüncelerinizle karşılaştırın ( böyle cümle mi olur la (der gibi ) ) sonucu bulamazmıydık sanki sen böyle yapsaydın farklı bir şeyler mi olurdu anlayamadım hani derler ya şunu uzatsan ölür müsün (evet lan ölürüm kalk sen al (dermişcesine geçirirsin içinden) ) ama parantez içindeki cümlenin dışındaki cümleye oranı aynıymıydı yoksa anlamı farklıymıydı neden böyle oldu anlayamadın ama anlamak istediğin bu değildi belki yazdığın ilk yazı hayatındaki en saçma yazıydı belki evrenin en saçma cümlesiydi belki de kendine ait türkçede bir kural bulmuştun ama inandıramıyordun çünkü kimseye anlatmamıştın ( lan dürüst insan madem anlatmadın nasıl anlasınlar ) ) başkaları onu düşünebiliyordu sanki belkide sana öyle geliyordur ( bu parantez içi ne anlatmak istemişti hâlâ bulamamıştın belkide ben bulamamıştım (bu nasıl bir yazı lan der gibi parantez 
içine eklersin belki bir parantez daha (bu parantezler farklı bir anlam mı katıyor acaba?))) 

http://safagayret.com/b/ahmetistin-mehmetistten-olmayan-farki

ahmetist’in mehmetist’ten olmayan farkı

bir insanın her fikrine körü körüne “doğrudur, tamamdır” diyorsan bu yüce insanın kim olduğu senin kim olduğunu değiştirmez.
kendine ait fikri olmayan, kendine ait olmayandır.
caanım milletimin aklına bir başkasının peşinden gitme merakını kim sokmuşsa çok becerikliymiş. nesillerdir ortaya yeni bir fikir çıkaramıyoruz.
tarihinle tabii ki gururlan, tabii ki övün ama sende tarih yaz bire insanoğlu!
kendine ait fikri olmayan, kendine ait olmayandır.
niye torununa teslim aldığından daha iyi bir dünya bırakmayasın? sürekli olarak birinin peşinden giderken bu mümkün mü?
bunu bir düşün.
kendine ait fikri olmayan, kendine ait olmayandır.
belki de anlık çıkarların uğruna benliğini satıyorsundur bu seni “paraya muhtaç” değil. “paralı asker” yapar. asimile olursun kardeşim. yola nasıl çıktığını unutursun. (sana ait olmayan) yoluna yeni insanlar katma çabasına girersin.
bunu da bir düşün.

yorum:




Mehmet Fstk  6 ay önce

Üstad günümüzdeki tam olağan gerçeklere ayak basmışsın.
"bir başkasının peşinden gitme merakı"
aslında doğru oladuğu yönler olabilir ama herkes kişisel meraklarını ortaya koyup onun üzürende yol alması hakkında endişelerim var ama doğru olan kişisel meraklar deneyler ve özgüven olması gerekmekte bu yazdığın yazıyı tek okumakla anlamak mümkün değil kelimelerin içerisinde 3-4 adet çelişki söz konusu bu çelişkiler senin çabaladığın anlamına gelmekte bu çelişkiler üzerinde değilde kişisel düşünceler üzerinde yol alsak daha iyi olmaz mı ?
"tarihinle tabii ki gururlan, tabii ki övün ama sende tarih yaz bire insanoğlu!"
tarihinle güvenmek insana güvenç getirbilir ama kendisinin öz güveninin yenilemesine ona karşı yenig düşmesine neden olur yani yani attığı adımlar atalarının yolunda gitmesi gerekirken kendisi adam yapmış helal olsun demek doğrudur ama bunun yapanda insan cümlesi günümüzde az kullanılmakta insana güvenç ise kendisini düşündürmeye yöneltir bu yöneldiği yol kendisine göre eğer uygunsa her ne olursa olsun o yol üzerinden hiç düşmeden başka yerlere sapmadan o iş üzerinde merak düşünce ikisini birleştirince aslında hüküm eden kendisi olacaktır yani günümüz şartlarına bakacak olursak tarih yazacak adam göremiyorum bu sadece tarih için değil bilim yönünden buluş yönünden sağlık yönünden... bu sadece türkler için geçerli değil ama geneli türkleri kapsamakta.
"kendine ait fikri olmayan, kendine ait olmayandır."
aynen öyle kardeşim fikir için değilde insan için düşünürsek kendine ait olmayan yani sahip çıkmayan kendine zaten ait olmamış oluyor zaten kendine ait olmadıktan sonra senin kendine faydan yok ki bize olsun sözü ortaya çıkıyor aslında bu 1 -2 kişi için değilde 10 - 100 milyon için geçerli olsaydı aslında düşyanın gelişme açısı (9999...999 n ∞ ) kat daha iyi olacaktı ama iyiki de olmamış. şimdi günümzdeki insanların bazıları keşke geçmiş zamanlarda yaşamış olsak düşüncesiyle hareket ediyorlar şimdi yaşayan insan öyle düşünüyorsan bundan 1 asır sonra aynı sözler tekrarlacak buna kesin eminim ama şimdiki insanlığı bundan savaş zamanına götürecek olursak vay o zaman hallerine.